Veel marketeers onderschatten de reclamevoordelen van een professioneel ontworpen poster. Terwijl de meeste marketingbureaus liever gebruik maken van marketingkanalen zoals social media, pay-per-click advertenties en e-mail, zijn posters nog altijd een ijzersterke manier om je boodschap aan de man te brengen. Ben jij benieuwd waarom posters een goede manier zijn om een creatieve marketingstrategie te bestendigen? Lees dan snel verder en ontdek de belangrijkste voordelen! 

Posters zijn er in alle soorten en maten 

Posters zijn verkrijgbaar in vele verschillende afmetingen. Er zijn dus geen beperkingen omtrent de grootte en vorm. Op deze manier kan je posters geheel afstemmen op jouw specifieke reclamedoeleinden. Tevens heb je met posters de mogelijkheid tot het gebruik van verschillende materialen en te kiezen voor uiteenlopende drukafwerkingen zoals mat, glanzend en foliepapier om jouw poster een uniek tintje te geven. 

Wil jij aan de slag gaan met een poster op maat met decoratieve afwerkingen, zoek dan eens op 

posters bedrukken voor meer informatie. 

Posters zijn gemakkelijk te verspreiden 

Het mooie aan posters is dat je helemaal zelf kunt beslissen waar je ze wilt plaatsen of hoe je wilt dat mensen ze zien. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een poster af te drukken op briefformaat en deze direct te sturen naar de mensen die je wilt bereiken. Of wat dacht je van een groter formaat en de poster te plakken op een bestemming waar jouw doelgroep veel rondhangt? Ongetwijfeld dat een goed ontworpen poster voor veel bekijks zal zorgen! 

Posters zijn betaalbaar 

In tegenstelling tot digitale advertenties, zijn posters een goedkope investering met een hoog rendement. De prijs van op maat gemaakte posters is natuurlijk afhankelijk van de grootte, kleuren en afwerking, hoewel ze alsnog zeer betaalbaar zijn wanneer je ze afneemt in grotere hoeveelheden. Dit zorgt ervoor dat posters geen voortdurende investering vereisen en voor een lange tijd ingezet kunnen worden. 

Posters kunnen een actieve reactie van je doelgroep aanmoedigen 

Posters zijn uitermate geschikt om te plaatsen op locaties waarbij voorbijgangers graag om zich heen kijken en niet veel te doen hebben. Wanneer je iemand zover krijgt om naar je poster te kijken, dan kan jouw boodschap de aandacht grijpen en de lezer aanmoedigen om te reageren. Door een goede call-to-action in te zetten, zorg je ervoor dat jouw doelgroep mensen eerder geïnspireerd is om actief te zijn en de gewenste actie te ondernemen waarvoor jouw poster is gemaakt.